Oppskrift: Havregryn med tropisk vri

Frokost og lunsj, Mat og drikke, Sunn

havregryn_pasjonsfrukt_1

– Denne kombinasjonen er en god start på dagen, og min absolutte favorittfrokost. Enkel, smakfull og kjempe sunn.

Du trenger:

   • 40 gram havregryn
   • Ekstra lettmelk
   • 1 – 2 ss cottage cheese mager
   • 1 ss med linfrø, solsikkefrø og gresskarkjerner
   • 1 – 2 ss chiafrø (kan sløyfes)
   • Mandler (en liten neve)
   • Banan, jordbær, og pasjonsfrukt som topping

Bland havregryn, linfrø, solsikkefrø, gresskarkjerner, chiafrø og hakkede mandler i en skål. Fyll på med så mye melk du ønsker, dæsj på med litt cottage cheese og oppkuttet frukt. Pasjonsfrukten deles i to og innholdet skrapes ut og blandes inn. Kombinasjonen er en fryd for både øyne og gane.

Frokosten kan enkelt varieres. Her er en versjon med kiwi og valnøtter.
Frokosten kan enkelt varieres. Her er en variant med bringebær, kiwi og valnøtter.

 

Dette måltidet sørger for at man får i seg mange ulike næringsstoffer som er viktige å få i seg daglig. Havregryn bidrar blant annet med karbohydrater, løselige fiber og proteiner, og er en viktig kilde til flere vitaminer og mineraler, blant annet jern.

Nøtter og frø sørger for at man får i seg sunt fett, og frukten og bærene er propfulle av antioksidanter, vitaminer og mineraler, og bør inntas daglig.

(Visited 13 times, 1 visits today)

Legg igjen en kommentar